Vakantie & Toerisme

Tourism Corporation Bonaire viert 25-jarig jubileum

  tcb_25thanniversary_september_15_2016_05-1

***TCB reflecteert over het verleden en blikt vooruit naar de toekomst ***

Kralendijk (15 september 2016) – Tourism Corporation Bonaire viert dat zij 25 jaar bezig zijn het eiland te ontwikkelen en te promoten op de wereldmarkten. Met een halve eeuw aan opgebouwde ervaring, heeft de organisatie een goede structuur voor de toekomst en verheugt zij zich erop om Bonaire te kunnen positioneren als een groene bestemming en zo het evenwicht tussen de natuurlijke en culturele hulpbronnen te helpen behouden.

De geschiedenis van Tourism Corporation Bonaire

De organisatie opende als Tourism Corporation Bonaire voor het eerst haar deuren in 1991 als een afgeleide van het Toeristenbureau van de overheid. De nieuwe TCB werd gerund onder toezicht van haar eerste directeur, de heer Peter van der Veen.

Door de jaren heen bleef de organisatie zich verder ontwikkelen onder de leiding van andere directeuren, die allen de nadruk legden op het ontwikkelen van Bonaire tot een wereldberoemde toeristische bestemming. Opmerkelijke projecten behelzen onder meer het instellen van Bonaire als een KLM hub naar Zuid-Amerika (inhoudende non-stop vluchten van Amsterdam naar Bonaire); de komst van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen American Eagle, United Airlines en Delta, TAP, het bewustmakingsprogramma voor het toerisme dat werd ontwikkeld om mensen die in het toerisme werkzaam zijn te trainen en te onderrichten over het belang van de ervaring van de bezoekers van Bonaire en het ‘Hello Tourist project’, met de opmerkelijke icoon, Mama Smile. Daarnaast is de initiële onderneming om cruisetoerisme naar Bonaire te halen ook een opmerkelijke historische prestatie, nu blijkt dat het cruisetoerisme een troef is voor de mix van toeristische producten van het eiland.

tcb_25thanniversary_september_15_2016_05-1
Deel dit artikel